"Min Sagolika Vän Sofia"

Hej, jag har en "sagolik vän" som heter Sofia.
Hon går i min klass och bor i Bromma. Eller Bromma Kyrka, om hon får "be", haha.

Jag brukar möta Sofia och Katarina på Bromma station, när vi ska hitta på någonting i stan.
Något de aldrig har vetat, och som jag förnekar, är att jag alltid suttit jättelänge innan de kommer.
Nu sa jag det Sofia! Jag erkänner det... jag sitter JÄTTELÄNGE, innan ni äntligen kommer.

Sofia är så magisk och sagolik, därför att när hon och jag var vi var vid Alviks station, på småtimmarna i natten.
Då vi stod och väntade på Hässelbytåget och det skulle dröja flera minuter innan det kom.
Jag kom då på idéen att gå till Selecta-automaten, där det alltid finns något som antingen ligger i botten av automaten. Eller som håller på att ramla ned, och som då behöver en liten "puff" för att ramla ned.
Med det stora turen Sofia och jag hade, så låg det redan en påse nötter i botten!
Direkt så tog Sofia den och jag fick knappt någonting, fast att det var min förtjänst! Men det gjorde inte så mycket, för jag var inte så sugen på nötter då...

Helt enkelt, min "sagolika vän" Sofia, är helt underbar!
Här är en bild på henne:


Som ni ser, gillar hon att äta sötsaker. Hon gillar dem så mycket, att hon inte bryr sig att blodet skvätter!
Tack Sofia, för att jag fick skriva sanningen!

Kommentarer
Postat av: sagolika sofia

hahah:D du glömmer dock några detaljer, som t.ex. när jag tvingades sitta och vänta en halvtimme i stora mossen för ditt tåg aldrig kom! och förresten åt jag bara nötterna av oro för ditt blodsocker. så det så!

2009-11-02 @ 19:58:43
Postat av: Anton Neihoff

Haha yes yes Sofia, jag har väntat på er 3 gånger, 10 minuter varje gång. Så det jämnar ut sig? :D

2009-11-02 @ 20:00:50
URL: http://denmagiska.blogg.se/
Postat av: Athina Den ApFina

Jag då??? :(

2009-11-03 @ 13:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0